SAYANG


a dream is a dream and i will keep it in my heart at all time

i need you. i love you all !

WELCOME STRANGER (!) My Blogger is best View with Google Chrome! Ho

best view with Google Chrome only. Thank you :)


Aug 21, 2010

Ana Cinta Pada Mu Ya Allah..

Setiap makhluk ciptaan Tuhan mempunyai cepu fikiran di jeram hati dan akal. Kini *ana mngerti apa iyu Qadak dan Qadar Tuhan. Segalanya sudah ditentukan Tuhan. Detik masa yang berlalu, punya dua rahsia yang berbeza. Segala kebaikan ana mmbentangkan segulung sejadah di kamar sujud syukur pada yang Esa. [: Semua keburukan adalah jiwa yang punya penuh rahsia Tuhan yang bernama 'hikmah'. Inilah pengalaman yang berguna buat ana dan mungkin pada Enta dan Enti pada masa hadapan.
Setelah ana berpindah ke sekolah baru, baru ana menyedari seharusnya tidak lari daripada masalah. Sebaliknya berhadapan dengan masalah. Ana harus mempertahankan hak dan memperbetulkan apa yang salah. Kini ana menyiram hujan gerimis bersama tiupan angin sepoi sepoi mengelus ngelus mmbawa kerinduan memori, namun timbul hasrat untuk menggapai kemuncak kejayaan di taman bunga putih indah di Hati. Ana percaya Hari Esok dan selama lamanya adalah hari yang Baik, lagi terbaik utk ana.
Kini ana mngerti, apakah itu erti Sahabat? Sengaja ana buat kesilapan dalam kehidupan harian ana utk mnduga dan membezakan antara kawan dan sahabat.
Siapakan kawan?.. dan siapakah sahabat?.. kini ana mengerti sahabat yang boleh membimbing ana ke jalan ALLAH S.W.T. adalah sahabat yang ana cari cari! Hidup ini penuh dgn ujian, tetapi ujian yang berbahaya adalah halangan syaitan dan iblis. 
Kini ana mengatur strategi perjalanan hidup dgn penuh kesabaran. Kini ana mengerti ALLAH S.W.T. sentiasa bersama sama makhluk ciptaan-Nya. Kini ana mengerti betapa indah seindahnya Agama Islam dalam kehidupan ana. Kini ana mengerti setiap langkah perjalanan hidup ana dan segalanya adalah kerana ALLAH S.W.T. kini ana mahu berubah kerana Dia. [: Kini ana benar benar yakin dan punya keyakinan diri segala galanya kerana ALLAH S.W.T.. Kini ana mengerti Cinta itu amat luar biasa dan ana menjerit dalam ruang sekeping Hati tanpa Bicara. 
"Tuhan, aku Cinta pada-Mu, Ya Allah"

YANG BURUK DATANGNYA DARI SAYA, YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T..

0 Nenek Kabayan Menyampuk !:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...