SAYANG


a dream is a dream and i will keep it in my heart at all time

i need you. i love you all !

WELCOME STRANGER (!) My Blogger is best View with Google Chrome! Ho

best view with Google Chrome only. Thank you :)


Dec 14, 2010

COVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT !

Assalamualaikum :) 


ha, korang berminat nak baca entry ni ? meh sini cepat. Entry ni mengenai Islam :D korang yang beragama Islam wajib baca, okay ? Hope kita semua dapat menjaga aurat sebagai seorang muslim. InsyaAllah :)



I LOVE ISLAM
COVER YOUR AURAT CAMPAIGN
See ? ya, Ini Banner untuk entry kali ini. :) Comel kan ? tapi kalau tudung tu kita pakai elok elok, mesti nampak Ayu Sangat :D Kempen ni dianjurkan oleh [ AFIQ NAUFAL ] . Macam mana qila bole join ? sebab Qila ada follow abang ini punya blog [ Ben Ashaari ] so pagi ni dia ada buat entry baru pasal kempen ni.  Apa lagi qila berminat lah nak bagi support. Thank's ya ? :)

Qila nak bagi pandangan tentang Menutup Aurat ini. Qila sendiri orang Islam dan korang pun macam itu juga kan ?
So, kita ni kena lah tahu macam mana nak tutup aurat mengikut cara Islam. Ya, memang tak dinafikan yang qila ni tak tutup aurat macam cara Islam, but kita mestilah ada usaha dari sekarang. Islam nak jaga Maruah kita dan bukan menyusahkan kita. Islam juga tak Memaksa tapi Islam mahu kita lakukan dengan Baik. :)
Alhamdulillah, qila boleh buat sedikit demi sedikit dan Alhamdulillah qila tak pernah Freehair !

 Freehair ? Rambut Percuma ? haha,  hebat tak bahasa English ini mempermainkan kita ? see ? Dalam masa yang sama kita free kan rambut kita dekat semua orang, dan semua orang boleh tengok rambut kita dengan Percuma ? alahaii, murah nya maruah kita. Nak ke kita kalau orang cakap macam itu ? Freehair ! setiap masa dan setiap masa juga kita dapat Dosa. Subahanallah... Kita ni kan nak jual mahal ? kalau nak jual mahal mestilah betul betul mahal. Jangan sesekali kalah dengan diri sendiri. Sekali kita kalah, hancur semuanya. Kalau nak bangkit semula ? memang boleh. Itu lah yang lebih bagus, k ?

Cuba kita fikir balik tentang Tutup Aurat ini. Renungkan dalam dalam. Bukan qila cakap kosong, semua ini pun untuk kesedaran qila. :)  Qila pernah dengar orang kata " Rimas lah pakai tudung ni. Panas ! " eh eh, itu pun jadi masalah ke ? Habis tu macam mana dengan Wanita kat Arab ? Tak kan dorang tak panas kan ? Dorang lagi panas tapi disebabkan Niat dorang yang betul, dorang boleh buat apa sahaja yang Islam buat. Tapi kita ? Suka merungut tak tentu pasal. Ada je benda tak kena dan ada je benda yang kita nak salahkan. Tengok lah, kita sendiri tak ada Niat yang betul.

Tutup Aurat ni nak jaga kita. Bukan kat Dunia je, tapi kat Alam kita seterusnya. Dunia dan Akhirat. Itu lah yang Islam maksudkan :) Bila kita betul betul faham tentang tutup aurat ini, mesti kita akan rasa selesa sangat dan tak kan pernah rasa merungut. Tapi dalam masa yang sama kita mestilah jaga ibadah, kalau ibadah kita dah terpesong, memang lah aurat kita pon dah Terpesong. Tak Gitu ? hehe, Kalau kita tutup aurat semuanya, orang Islam akan sayang kita dan mereka akan hormat kita dari semua aspek. 

Lagi lagi Lelaki Islam. Mereka nak lihat Perempuan Islam tutup aurat mereka dengan baik. Lelaki kalau bab tutup aurat, dorang memang senang. Tapi perempuan banyak benda yang kena jaga. Permata kita untuk bekalan di Akhirat nanti. Sebenarnya lah, bila di kaji balik. Lelaki ini nak perempuan yang betul betul baik. Sejahat mana pun lelaki tu, akhir sekali dia mesti nak Berkahwin dengan perempuan yang mulia. Lelaki ni mana pandang dah perempuan dah hancur. So, Perempuan. Jum sama sama kita jaga bangkit. Ingat Dunia kita selepas MATI.

Tutup aurat ni tak semestinya pada pakaian je tapi banyak aspek. Lagi lagi Kaum Hawa. betul tak ?
Aurat wanita termasuk Nada suara, cara bercakap, cara berjalan, cara pergaulan, cara menghormati orang lain dan banyak lagi. Semua itu Aurat Wanita yang harus dilindungi :)
Qila pernah kaji buku teks skola qila, ada satu ayat tu " Seburuk buruk suara, adalah suara keldai " 
eh, nak ke kalau kita macam itu ? Suara ni lambang peribadi wanita taw. Kalau suara kita halus, sopan mesti ramai yang suka berkawan dengan kita. :)

Dan akhir sekali, Qila harap apa yang qila dah tulis ini dapat qila lakukan dan korang semua pun mesti lakukan. Alhamdulillah, qila boleh ikut ini semua dari dulu lagi. Thank's to my Mom and Dad sebab jaga qla dari kecil dan tak pernah lepaskan qila. Dari kecil sampai sekarang kena Kongkong! haha, xD Dan qila dah nampak hikmah kenapa parents qila lakukan semua ini. Amin :)

Maaf kalau ada info yang salah. Harap korang boleh betulkan. Wassalam...... :D


Kempan ini qila nak Tagged pada kawan kawan Islam qila. Hope korang boleh bagi support dalam Kempan ini, okay ? Kita Islam so jagalah ISLAM !!! :)

Kalau yang lain nak join, boleh! Wajib ! haha xD  cara cara dia ada kat sini   [AFIQ NAUFAL]

YANG BURUK DATANGNYA DARI SAYA, YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T..

1 comment:

  1. thanks for supporting ye semua!
    semoga usaha kecil kita semua ni diberkati Allah =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...